Leer hoe je waardevolle klantinzichten verzamelt, weloverwogen productbeslissingen neemt en een concurrentievoordeel behaalt. Dit blogartikel geeft je de kennis om je productontwikkelingsproces te optimaliseren.
Datavisualisatie: tips & tricks
Maak complexe data overzichtelijk en begrijpelijk met datavisualisatie. Vind in onze blogpost de beste tips & tricks, de populairste formats en de kracht van storytelling.
Neuromarketing: de gedachten achter de consument
Ontdek in deze blogpost hoe neuromarketing je helpt de onbewuste drijfveren van consumenten te ontrafelen en effectievere marketingstrategieën te ontwikkelen.
Zo voer je op een duurzame manier een marktonderzoek uit
Kunnen marktonderzoek en duurzaamheid hand in hand? Jazeker! Hoe je dat het beste aanpakt, lees je in deze blog. Ontdek hoe jouw bedrijf op de duurzaamste manier inzicht kan krijgen over je doelgroep.
Eye tracking: de blik achter de blik van je klant ontrafelen
Kijk naar de onbewuste blik van je klant en optimaliseer je marketinguitingen met behulp van eye tracking. In dit blogartikel leer je alles over de mogelijkheden van eye tracking voor marktonderzoek.
Data humanization: marktonderzoek dat iedereen kan begrijpen
Data humanization, hoe zit dat in elkaar en waarom is het verstandig om dit in te zetten voor je bedrijf? Wij bieden op deze vragen een antwoord in dit blogartikel.
Focusgroepen in marktonderzoek: hoe zet je ze in?
Focusgroepen zijn een waardevolle methode voor marktonderzoek. Lees in dit artikel wat dit precies inhoudt, hoe het verloopt en wat de voor- en nadelen zijn van focusgroepen.
Met big data naar diepere klantinzichten: de toekomst van marktonderzoek
Binnen marketing is het essentieel om de vinger aan de pols te houden van de consument. Traditionele methodes schieten tekort. Big data biedt de sleutel tot diepgaande inzichten en real-time datastromen. Lees in ons blogartikel over de kracht van big data-analyse, toepassingen voor jouw bedrijf en toekomstige trends in deze revolutionaire technologie.
Waarom marktonderzoek niet mag ontbreken als je binnenkort een nieuw product lanceert
Volgens recent onderzoek van de Harvard Business School eindigen maar liefst 95% van de 30.000 nieuwe producten die elk jaar worden gelanceerd uiteindelijk in mislukking. Het ligt vaak aan het gebrek aan een goede voorbereiding. In deze blogpost vertellen we je waarom je marktonderzoek moet overwegen als je binnenkort een nieuw product lanceert.
De 8 geboden voor een briefing voor een marktonderzoek
Een briefing voor een marktonderzoeksbureau vormt de eerste bouwsteen van een succesvol marktonderzoek. Wij hebben 8 geboden voor een goede briefing opgesteld. Kom ze te weten in deze blogpost.