Tips en tricks over marktonderzoek

… en dat doen we in de artikels hieronder! We geven jullie hier tips en interessante weetjes over marktonderzoek in al zijn facetten. Lees je mee?

  • Met big data naar diepere klantinzichten: de toekomst van marktonderzoek

    Met big data naar diepere klantinzichten: de toekomst van marktonderzoek

    Binnen marketing is het essentieel om de vinger aan de pols te houden van de consument. Traditionele methodes schieten tekort. Big data biedt de sleutel tot diepgaande inzichten en real-time datastromen. Lees in ons blogartikel over de kracht van big data-analyse, toepassingen voor jouw bedrijf en toekomstige trends in deze revolutionaire technologie.


  • Waarom marktonderzoek niet mag ontbreken als je binnenkort een nieuw product lanceert

    Waarom marktonderzoek niet mag ontbreken als je binnenkort een nieuw product lanceert

    Volgens recent onderzoek van de Harvard Business School eindigen maar liefst 95% van de 30.000 nieuwe producten die elk jaar worden gelanceerd uiteindelijk in mislukking. Het ligt vaak aan het gebrek aan een goede voorbereiding. In deze blogpost vertellen we je waarom je marktonderzoek moet overwegen als je binnenkort een nieuw product lanceert.


  • De 8 geboden voor een briefing voor een marktonderzoek

    De 8 geboden voor een briefing voor een marktonderzoek

    Een briefing voor een marktonderzoeksbureau vormt de eerste bouwsteen van een succesvol marktonderzoek. Wij hebben 8 geboden voor een goede briefing opgesteld. Kom ze te weten in deze blogpost.


  • De steekproefgrootte bepalen: hoeveel respondenten heb je nu echt nodig?

    De steekproefgrootte bepalen: hoeveel respondenten heb je nu echt nodig?

    Hoeveel respondenten heb je écht nodig voor betrouwbaar marktonderzoek? Vergeet de misvatting over duizenden respondenten! Ontdek in deze blogpost hoe je met een optimale steekproefgrootte tijd en geld bespaart, terwijl je betrouwbare data verzamelt.


  • Hoe marktonderzoek kan helpen om je webshop te laten groeien

    Hoe marktonderzoek kan helpen om je webshop te laten groeien

    Marktonderzoek is een waardevolle partner voor online retailers die hen helpt navigeren door de steeds veranderende digitale markt. In dit artikel duiken we dieper in op hoe e-commercebedrijven marktonderzoek kunnen toepassen om te groeien. 


  • Hoe je marktonderzoek kan gebruiken om je productassortiment te optimaliseren

    Hoe je marktonderzoek kan gebruiken om je productassortiment te optimaliseren

    Een goed productassortiment is essentieel voor het succes van elk bedrijf. In dit blogbericht bespreken we hoe je marktonderzoek kan gebruiken om je productassortiment te optimaliseren en je bedrijf naar een hoger niveau te tillen.


  • Hoe je marketingstrategie aanpassen na marktonderzoek

    Hoe je marketingstrategie aanpassen na marktonderzoek

    Marktonderzoek is een belangrijke stap bij het ontwikkelen van een effectieve marketingstrategie. In dit blogbericht zullen we enkele belangrijke stappen bespreken om je marketingstrategie effectief aan te passen op basis van de resultaten van je marktonderzoek.


  • Diepte interview binnen marketing

    Diepte interview binnen marketing

    Marktonderzoek is een essentieel onderdeel geworden van het zakelijke landschap, omdat het bedrijven helpt beter te begrijpen wat hun klanten willen en nodig hebben. In dit blogbericht zullen we bespreken wat diepte-interviews zijn en waarom ze van onschatbare waarde zijn in marktonderzoek.


  • De impact van technologische vooruitgang op marktonderzoek

    De impact van technologische vooruitgang op marktonderzoek

    De opkomst van nieuwe technologieën heeft de manier waarop we zaken doen en communiceren ingrijpend veranderd. In dit blogbericht zullen we de positieve invloed van technologie op marktonderzoek bespreken en hoe het de manier waarop we klantinzichten verkrijgen en toepassen, heeft veranderd.


  • Hoe u met behulp van kwalitatief onderzoek inzicht kunt krijgen in de emoties en attitudes van uw klanten

    Hoe u met behulp van kwalitatief onderzoek inzicht kunt krijgen in de emoties en attitudes van uw klanten

    In de wereld van marketing en zakendoen is het begrijpen van uw klanten van cruciaal belang. In dit blogbericht zullen we de voordelen van kwalitatief onderzoek bespreken en hoe u het kunt gebruiken om een beter begrip te krijgen van de emoties en attitudes van uw klanten.


  • De waarde van data-analyse voor marktonderzoek en het nemen van belangrijke zakelijke beslissingen

    De waarde van data-analyse voor marktonderzoek en het nemen van belangrijke zakelijke beslissingen

    Data-analyse kan bedrijven helpen waardevolle inzichten te verkrijgen voor effectieve marketingstrategieën, productverbeteringen en klanttevredenheid. Lees er alles over in deze blogpost.


  • De impact van sociale media op marktonderzoek

    De impact van sociale media op marktonderzoek

    Ontdek hoe sociale media de wereld van marktonderzoek hebben veranderd en hoe jouw bedrijf deze kan benutten om waardevolle inzichten te verkrijgen in de behoeften en voorkeuren van je klanten.


  • Meest gebruikte statistische technieken in marktonderzoek

    Meest gebruikte statistische technieken in marktonderzoek

    Je moet in lijn zijn met de onderzoeksethiek als je marktonderzoek uitvoert. Denk daarbij aan de GDPR-wetgeving en het registreren en bijhouden van data van de respondenten. Let er bijvoorbeeld op dat jij je niet schuldig maakt aan onethische marketingpraktijken.


  • Marktonderzoek mythbusters: Ontdek de waarheid achter populaire mythes

    Marktonderzoek mythbusters: Ontdek de waarheid achter populaire mythes

    Marktonderzoek is een belangrijk onderdeel van elk succesvol bedrijf, maar er bestaan helaas veel mythes over wat het is en hoe het gebruikt wordt. Sommigen denken bijvoorbeeld dat het alleen gebruikt wordt door grote bedrijven, of dat het te duur is voor kleinere bedrijven.


  • Hoe concurrentie jouw bedrijf kan helpen groeien

    Hoe concurrentie jouw bedrijf kan helpen groeien

    Een concurrentieanalyse is een krachtig middel om jouw sterktes en zwaktes te vergelijken met die van de concurrentie en kan er dus ook voor zorgen dat je bedrijf groeit! Door je concurrentie breed in kaart te brengen, ga je na hoe jij je verhoudt ten opzichte van de concurrentie. Lees er hier alles over.


  • Correct onderzoek uitvoeren door onderzoeksethiek

    Correct onderzoek uitvoeren door onderzoeksethiek

    Je moet in lijn zijn met de onderzoeksethiek als je marktonderzoek uitvoert. Denk daarbij aan de GDPR-wetgeving en het registreren en bijhouden van data van de respondenten. Let er bijvoorbeeld op dat jij je niet schuldig maakt aan onethische marketingpraktijken.


  • Hoe betrouwbaar zijn de resultaten van peilingen?

    Hoe betrouwbaar zijn de resultaten van peilingen?

    Peilingen zijn een middel om te weten te komen wat er zoal speelt onder de bevolking, maar in hoeverre geven deze peilingen de werkelijkheid goed weer?


  • Hoe grote merken marktonderzoek gebruiken om hun bedrijf te laten groeien

    Hoe grote merken marktonderzoek gebruiken om hun bedrijf te laten groeien

    Wat hebben grote bedrijven met elkaar gemeen? Je creëert iets van jezelf en gooit het de wereld in. Maar hoe gaat het publiek daarmee om? Lees hier hoe grote merken marktonderzoek gebruiken om van hun bedrijf een succes te maken.


  • Het belang van een pretest bij reclameboodschappen (+ bonus: 3 advertising fails)

    Het belang van een pretest bij reclameboodschappen (+ bonus: 3 advertising fails)

    Je bouwt al een tijdje aan je merk met allerlei advertenties. Misschien ben je zelfs redelijk succesvol, maar wil je toch nog betere resultaten halen. Of je moet communiceren over een moeilijk onderwerp. Dan is een pretest van je communicatie een te overwegen piste. In deze post leggen we je hier alles over uit en…


  • Wat is het verschil tussen kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek?

    Wat is het verschil tussen kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek?

    Er bestaan twee grote methodologieën binnen het marktonderzoek: kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek. We lichten de verschillen tussen de twee uit.


  • Klanttevredenheid meten met NPS (Net Promoter Score)

    Klanttevredenheid meten met NPS (Net Promoter Score)

    Hoe weet je als bedrijf wanneer een klant tevreden is over je product of dienst? En hoeveel moeite moet je doen om die waardevolle klanten te behouden? Er bestaan verschillende methodes om dit te meten. Net Promoter Score (NPS) is een populaire KPI om de klanttevredenheid te meten. En hoe krijg je inzicht in of…


  • Klantentevredenheid meten met de Customer Satisfaction Score (CSAT)

    Klantentevredenheid meten met de Customer Satisfaction Score (CSAT)

    Hoe weet je als bedrijf wanneer een klant tevreden is over je product of dienst? Er bestaan verschillende methodes om dit te meten. Customer Satisfaction Score (CSAT) is een populaire KPI om de klanttevredenheid te meten.


  • Doe mee met online marktonderzoek: geef je ongezouten mening én verdien er wat aan!

    Doe mee met online marktonderzoek: geef je ongezouten mening én verdien er wat aan!

    Nadat we afgelopen jaren onverwacht moesten opboksen tegen de pandemie, voelden we dit al stevig in onze portefeuille. Wie dacht dat we hierna terug wat financiële ademruimte gingen krijgen, kwam bedrogen uit.


  • 6 redenen waarom je niet aan marktonderzoek moet doen

    6 redenen waarom je niet aan marktonderzoek moet doen

    Een paar cijfertjes en analyses die de waarheid trachten te verkondigen. Jullie weten wel beter, toch? We hebben met BABLR dan ook op basis van onderzoek 6 argumenten / standaard antwoorden uitgewerkt die jullie kunnen gebruiken om niet aan marktonderzoek te doen en ons via e-mail van antwoord te dienen als we het jullie toch…


  • De meest gemaakte fouten bij marktonderzoek

    De meest gemaakte fouten bij marktonderzoek

    Bij BABLR worden wij natuurlijk helemaal warm wanneer we het woord marktonderzoek horen. Enthousiasme is dan ook onze tweede naam!


  • Hoe meet je de tevredenheid van je werknemers?

    Hoe meet je de tevredenheid van je werknemers?

    Een bedrijf vol gelukkige medewerkers Zie je het voor je? We willen allemaal gelukkige medewerkers. Het is natuurlijk veel leuker werken als iedereen met plezier zijn job doet.