6 redenen waarom je niet aan marktonderzoek moet doen

MARKTONDERZOEK, WAAR IS DAT GOED VOOR?

Een paar cijfertjes en analyses die de waarheid trachten te verkondigen. Jullie weten wel beter, toch?

We hebben met BABLR dan ook op basis van onderzoek 6 argumenten / standaard antwoorden uitgewerkt die jullie kunnen gebruiken om niet aan marktonderzoek te doen en ons via e-mail van antwoord te dienen als we het jullie toch zouden aanraden.

Argument 1: Ik weet alles al over mijn klanten

Beste BABLR

Wij moeten niet aan marktonderzoek doen. Onze klanten hebben geen geheimen voor ons, we staan al meer dan (vul in) jaar in het vak en we kennen de markt door en door. We weten tot in het kleinste detail wat ze willen en hoe ze nu én in de toekomst gaan reageren. Je kan ons bijna helderziend noemen. We willen ook niet innoveren of een ander soort klanten aantrekken. Wie heeft daar nu tijd voor? Dus, nee tegen marktonderzoek!

Groeten,

…………….

Argument 2: Er is 10 jaar geleden al een marktonderzoek uitgevoerd

Beste BABLR

Toen 10 jaar geleden de neef van mijn vrouw marketing studeerde, heeft hij reeds een marktonderzoek uitgevoerd bij vrienden en familie. Hij kreeg hiervoor een 16/20. We hebben er eigenlijk nog niets mee gedaan, maar dat komt nog. En wat is 10 jaar? Dus, nee tegen marktonderzoek.

Groeten,

…………….

Argument 3: Je kan het budget beter op een andere manier gebruiken

Beste BABLR

Marktonderzoek kost veel geld heb ik mij laten vertellen. Geld dat we liever op een andere manier gebruiken. We hebben bijvoorbeeld het fantastische idee: een student in een dinosauruskostuum gaat mensen verleiden onze winkel te bezoeken én we gaan dat op facebook adverteren naar iedereen in Europa. Nooitgezien! Dus, nee tegen marktonderzoek.

Groeten,

…………….

Argument 4: Je wil je klanten niet lastigvallen met vragen

Beste BABLR

Ik wil mijn klanten enkel horen als ze bij ons willen kopen ik verwacht dat zij dat ook enkel dan willen. Ze willen niet lastiggevallen worden met vragen over hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren (wij zijn top!), of wat hun mening is. Wat weten zij er trouwens van? Dus, nee tegen marktonderzoek.

Groeten,

…………….

Argument 5: Je hebt geen zin in negatieve feedback

Beste BABLR

We hebben schrik dat er ook negatieve commentaar over ons gaat geschreven worden in die vragenlijsten. Slechte punten, daar hebben we geen zin in. 

Vooral Carine van de klantendienst zou dan nogal eens emotioneel kunnen reageren. Daarom dat we onze Google & Facebook reviews offline gehaald hebben. Ze kon daar echt niet meer mee om. En alles voor ons Carine. Dus, nee tegen marktonderzoek.

Groeten,

…………….

Argument 6: Je wil geen tijd verliezen

Beste BABLR

We hebben echt geen tijd om aan marktonderzoek te doen. Het duurt te lang om de mensen te vinden die de surveys willen invullen, de vragenlijsten op te stellen en te analyseren.

Wij doen liever meteen wat we denken dat goed is volgens onze gut feeling. WE ARE DOERS! Dus, nee tegen marktonderzoek

Groeten,

…………….

Ook nee tegen marktonderzoek?

Kopieer en stuur ons een van de argumenten of schrijf je eigen argument via het contactformulier. Wie weet vertellen we je dan wel waarom je net wél aan marktonderzoek moet doen.