Voor welke soortenmarktonderzoek kan je bij BABLR terecht?
We begeleiden je tijdens het hele traject: we voorzien de vragenlijsten, zoeken geschikte respondenten, maken de analyse en geven je aangepast advies. We werken op maat. Dat wil zeggen dat we tijdens een verkennend gesprek samen bekijken welk onderzoek het best bij je vraag past.
Je kan bij BABLR terecht voor zowel kwalitatief als kwantitatief marktonderzoek
Klanttevredenheid
meten
Met een klanttevredenheidsonderzoek kan je nagaan hoe tevreden een klant is over je huidig product, dienst of service. Uit deze vragen blijkt over welke kenmerken de klanten wel of niet tevreden zijn.
-
Kwantitatieve klantfeedback
-
Hogere klantretentie
-
Diepere klantkennis
Naamsbekendheid
meten
Via naamsbekendheidsonderzoek gaan we na of mensen je merk of product kennen.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen spontane en geholpen naamsbekendheid.
Bij een spontaan naambekendheidsonderzoek noemen de respondenten zelf merken, top-of-mind, binnen een categorie.
Bij een geholpen naambekendsheidsonderzoek gaan we na welke merken de respondenten kennen aan de hand van een lijst.
-
Vergelijking met concurrenten
-
Optimalisatie van marketing
-
Identificatie van doelgroepen
Prijsanalyse
Hoeveel is een doelgroep bereid te betalen voor jouw product of dienst?
Dat onderzoeken we tijdens een prijsanalyse. We gaan na welke prijszetting voor hen voldoet en vanaf welke prijs ze zouden overstappen naar concurrenten.
Een prijsanalyse wordt ook ingezet bij het vooronderzoek voor de invoering van een nieuw product of nieuwe dienst.
De prijsstelling is een onderwerp waar in een vroeg stadium van de productontwikkeling aandacht aan besteed moet worden.
Prijsanalyse kan ook deel uitmaken van een globaal onderzoek.
-
Marges maximaliseren
-
Churn verlagen
-
Go-to-market strategie
Concurrentieanalyse
Welke bedrijven of ondernemingen zijn jouw concurrenten en wat doen ze juist?
Bij concurrentieanalyse houden we rekening met je directe en indirecte concurrenten.
Directe concurrenten verkopen hetzelfde product als jij, of bieden dezelfde dienst aan.
Indirecte concurrenten voorzien enkel in dezelfde behoefte.
Uit de resultaten kan je afleiden waarop je moet inzetten, om zo ook jouw gat in de markt uit te vinden.
-
Marktinzichten
-
Marketingstrategie bepalen
-
Risicobeperking
Communicatieonderzoek
Wil je zeker weten dat jouw boodschap aankomt bij de juiste mensen en op de juiste manier?
Met communicatieonderzoek ontrafel je de complexiteit van menselijke interactie en ontdek je wat jouw doelgroep echt beweegt. Van het meten van merkbekendheid en imago tot het evalueren van de impact van campagnes op gedrag: wij helpen je om de juiste keuzes te maken.
Of het nu gaat om een nieuwe productlancering, een nieuwe advertentiecampagne, een interne communicatiecampagne of een crisiscommunicatieplan, communicatieonderzoek levert de data die je nodig hebt om succesvol te zijn.
-
Pre-testen
-
Risk management
-
Efficiënter inzetten van budget
Behoefteanalyse
Tijdens de behoefteanalyse wordt nagegaan wat de behoeftes en wensen zijn van je doelgroep en / of medewerkers. Dit kan zowel bij bestaande als nieuwe klanten.
Enkele voorbeelden waarbij een behoefteanalyse je kan helpen: openen van een nieuwe winkel, een uitbreiding van je productassortiment, bepaling van je doelgroep en onderzoeken welke onderwerpen jouw doelgroep bezighouden.
Kortom, met dit onderzoek kan je vele kanten op en vergaar je op het einde van de rit een schat aan informatie.
-
Motivatoren blootleggen
-
Optimalisatie van diensten
-
Retentie verhogen
Mediaonderzoek
Met mediaonderzoek bekijken we wat het bereik en effect is van jouw online en offline media. (reclamecampagnes, posts, magazine, lookbook,… )
Mediaonderzoek kan zowel eenmalig als periodiek zijn. Zeker als je veel verschillende media inzet, is het goed om regelmatig een media onderzoek te doen.
Op deze manier zal je geen geld verspillen aan media die uiteindelijk niet goed blijkt te werken.
Wil je aan de slag met de resultaten van je mediaonderzoek en wil je meer weten over een perfecte digitale media strategie op maat van jouw bedrijf?
Check dan zeker onze ander bedrijf stairway.be.
-
Effectmeting
-
Eénmalig of periodiek
-
Online en offline
Een van deze onderzoeken doen?
Kies voor BABLR als marktonderzoeksbureau
BABLR helpt jou met de juiste onderzoeksmethodologie te bepalen voor je doelstelling, het onderzoek uit te voeren én te vertalen naar echte inzichten.
-
Onafhankelijk marktonderzoeksbureau
-
Team van communicatieprofessionals
-
Marktonderzoek waar je echt iets aan hebt
Monthly Downloads
Page Speed
Expert-built templates
Load Time
Klaar om inzichten voor je bedrijf te verwerven?
Bespreek je onderzoeksproject met de researchers van BABLR.