Voor welke soorten marktonderzoek kan je bij BABLR terecht?

We begeleiden je tijdens het hele traject: we voorzien de vragenlijsten, zoeken geschikte respondenten, maken de analyse en geven je aangepast advies. We werken op maat. Dat wil zeggen dat we tijdens een verkennend gesprek samen bekijken welk onderzoek het best bij je vraag past. De trukendoos is groot.

Je kan bij BABLR terecht voor zowel kwalitatief als kwantitatief marktonderzoek

KLANTTEVREDENHEID

#Contentofnie?!

Met een klanttevredenheidsonderzoek kan je nagegaan hoe tevreden een klant is over je huidige product, dienst of service. Uit deze vragen blijkt over welke kenmerken de klanten wel of niet tevreden zijn.

Op basis van deze resultaten heb je een duidelijk zicht op wat er goed loopt en op welke vlakken je nog kan verbeteren.

NAAMSBEKENDHEID

#Kenkiku?!

Via naambekendheidsonderzoek gaan we na of mensen je merk of product kennen.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen spontane en geholpen naamsbekendheid.

Bij een spontaan naambekendheidsonderzoek noemen de respondenten zelf merken, top-of-mind, binnen een categorie.

Bij een geholpen naambekendsheidsonderzoek gaan we na welke merken de respondenten kennen aan de hand van een lijst.

PRIJSANALYSE

#Wakostda?!

Hoeveel is een doelgroep bereid te betalen voor jouw product of dienst?
Dat onderzoeken we tijdens een prijsanalyse. We gaan na welke prijszetting voor hen voldoet en vanaf welke prijs ze zouden overstappen naar concurrenten.

Een prijsanalyse wordt ook ingezet bij het vooronderzoek voor de invoering van een nieuw product of nieuwe dienst.
De prijsstelling is een onderwerp waar in een vroeg stadium van de productontwikkeling aandacht aan besteed moet worden.
Prijsanalyse kan ook deel uitmaken van een globaal onderzoek.

BEHOEFTEANALYSE

#Wawilde?!

Tijdens de behoefteanalyse wordt nagegaan wat de behoeftes en wensen zijn van je doelgroep en / of medewerkers. Dit kan zowel bij bestaande als nieuwe klanten.

Enkele voorbeelden waarbij behoefteanalyse je kan helpen:
het openen van een nieuwe winkel, een uitbreiding van het productassortiment, onderzoeken op welke doelgroep je jezelf best richt, over welke onderwerpen willen jouw klanten meer informatie krijgen, …

Kortom, met dit onderzoek kan je vele kanten op en vergaar je op het einde van de rit een schat aan informatie.

CONCURRENTIEANALYSE

#TwoarsenAnders!

Welke bedrijven of ondernemingen zijn jouw concurrenten en wat doen ze juist?

Bij concurrentieanalyse houden we rekening met je directe en indirecte concurrenten.
Directe concurrenten verkopen hetzelfde product als jij, of bieden dezelfde dienst aan.
Indirecte concurrenten voorzien enkel in dezelfde behoefte.

Uit de resultaten kan je afleiden waarop je moet inzetten, om zo ook jouw gat in de markt uit te vinden.

COMMUNICATIE ONDERZOEK

#Verstoajet?!

Met communicatie onderzoek kunnen we nagaan hoe goed een reclame scoort bij potentiële klanten. Dat kan gaan over een verpakking, een advertentie, het bereik van een sociale media account, … We kijken hier of de reclamecampagne een bepaalde / gewenste doelgroep bereikt.

Bij communicatie onderzoek wordt de campagne voorgelegd aan de respondenten. Vervolgens worden de reacties gepeild en maken we hier een analyse van.

MEDIAONDERZOEK

#UweReclam!

Met media onderzoek bekijken we wat het bereik en effect is van jouw online en offline media. (reclamecampagnes, posts, magazine, lookbook,… )

Media onderzoek kan zowel eenmalig als periodiek zijn. Zeker als je veel verschillende media inzet, is het goed om regelmatig een media onderzoek te doen.

Op deze manier zal je geen geld verspillen aan media die uiteindelijk niet goed blijkt te werken.

Wil je aan de slag met de resultaten van je mediaonderzoek en wil je meer weten over een perfecte digitale media strategie op maat van jouw bedrijf?

Check dan zeker onze andere website www.stairway.be.

Zit je met vragen?
Our favourite!
Wij zoeken het graag voor je uit.

Image

Wij helpen je bij het opstellen, uitvoeren en analyseren van jouw marktonderzoek zodat je meer te weten komt over de door jou uitgekozen doelgroep en/of de werking van je bedrijf.

Zijn we daarna klaar? 

Volgens ons niet.

Vanuit onze achtergrond in marketing strategie geven we je los van de verkregen data, ook nog tips en tricks mee. Op deze manier staan we je bij in het behalen van optimale resultaten en kan je gerichte beslissingen nemen in de toekomst.

Ons doel is dan ook om samen jouw bedrijf naar een hoger niveau te helpen.