… en dat doen we in de artikels hieronder! We geven jullie hier tips en interessante weetjes over marktonderzoek in al zijn facetten. Lees je mee?

-
De waarde van data-analyse voor marktonderzoek en het nemen van belangrijke zakelijke beslissingen
Ontdek hoe sociale media de wereld van marktonderzoek hebben veranderd en hoe jouw bedrijf deze kan benutten om waardevolle inzichten te verkrijgen in de behoeften en voorkeuren van je klanten.
-
De impact van sociale media op marktonderzoek
Ontdek hoe sociale media de wereld van marktonderzoek hebben veranderd en hoe jouw bedrijf deze kan benutten om waardevolle inzichten te verkrijgen in de behoeften en voorkeuren van je klanten.
-
Meest gebruikte statistische technieken in marktonderzoek
Je moet in lijn zijn met de onderzoeksethiek als je marktonderzoek uitvoert. Denk daarbij aan de GDPR-wetgeving en het registreren en bijhouden van data van de respondenten. Let er bijvoorbeeld op dat jij je niet schuldig maakt aan onethische marketingpraktijken.
-
Marktonderzoek mythbusters: Ontdek de waarheid achter populaire mythes
Marktonderzoek is een belangrijk onderdeel van elk succesvol bedrijf, maar er bestaan helaas veel mythes over wat het is en hoe het gebruikt wordt. Sommigen denken bijvoorbeeld dat het alleen gebruikt wordt door grote bedrijven, of dat het te duur is voor kleinere bedrijven.
-
Hoe concurrentie jouw bedrijf kan helpen groeien
Peilingen zijn een middel om te weten te komen wat er zoal speelt onder de bevolking, maar in hoeverre geven deze peilingen de werkelijkheid goed weer?
-
Correct onderzoek uitvoeren door onderzoeksethiek
Je moet in lijn zijn met de onderzoeksethiek als je marktonderzoek uitvoert. Denk daarbij aan de GDPR-wetgeving en het registreren en bijhouden van data van de respondenten. Let er bijvoorbeeld op dat jij je niet schuldig maakt aan onethische marketingpraktijken.
-
Hoe betrouwbaar zijn de resultaten van peilingen?
Peilingen zijn een middel om te weten te komen wat er zoal speelt onder de bevolking, maar in hoeverre geven deze peilingen de werkelijkheid goed weer?
-
Hoe grote merken marktonderzoek gebruiken om hun bedrijf te laten groeien
Wat hebben grote bedrijven met elkaar gemeen? Je creëert iets van jezelf en gooit het de wereld in. Maar hoe gaat het publiek daarmee om? Lees hier hoe grote merken marktonderzoek gebruiken om van hun bedrijf een succes te maken.
-
Het belang van een pretest bij reclameboodschappen (+ bonus: 3 advertising fails)
Je bouwt al een tijdje aan je merk met allerlei advertenties. Misschien ben je zelfs redelijk succesvol, maar wil je toch nog betere resultaten halen. Of je moet communiceren over een moeilijk onderwerp. Dan is een pretest van je communicatie een te overwegen piste. In deze post leggen we je hier alles over uit en geven 3 campagnes waar het fout gelopen is.
-
Wat is het verschil tussen kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek?
Er bestaan twee grote methodologieën binnen het marktonderzoek: kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek. We lichten de verschillen tussen de twee uit.
-
Klanttevredenheid meten met NPS (Net Promoter Score)
Hoe weet je als bedrijf wanneer een klant tevreden is over je product of dienst? En hoeveel moeite moet je doen om die waardevolle klanten te behouden? Er bestaan verschillende methodes om dit te meten. Net Promoter Score (NPS) is een populaire KPI om de klanttevredenheid te meten. En hoe krijg je inzicht in of je het morgen beter doet dan vandaag? In deze blog lees je wat de NPS-score precies inhoudt, hoe je ze berekent en gebruikt in de praktijk.
-
Klantentevredenheid meten met de Customer Satisfaction Score (CSAT)
Hoe weet je als bedrijf wanneer een klant tevreden is over je product of dienst? Er bestaan verschillende methodes om dit te meten. Customer Satisfaction Score (CSAT) is een populaire KPI om de klanttevredenheid te meten.
-
Doe mee met online marktonderzoek: geef je ongezouten mening én verdien er wat aan!
Nadat we afgelopen jaren onverwacht moesten opboksen tegen de pandemie, voelden we dit al stevig in onze portefeuille. Wie dacht dat we hierna terug wat financiële ademruimte gingen krijgen, kwam bedrogen uit.
-
6 redenen waarom je niet aan marktonderzoek moet doen
Een paar cijfertjes en analyses die de waarheid trachten te verkondigen. Jullie weten wel beter, toch? We hebben met BABLR dan ook op basis van onderzoek 6 argumenten / standaard antwoorden uitgewerkt die jullie kunnen gebruiken om niet aan marktonderzoek te doen en ons via e-mail van antwoord te dienen als we het jullie toch zouden aanraden.
-
De meest gemaakte fouten bij marktonderzoek
Bij BABLR worden wij natuurlijk helemaal warm wanneer we het woord marktonderzoek horen. Enthousiasme is dan ook onze tweede naam!
-
Hoe meet je de tevredenheid van je werknemers?
Een bedrijf vol gelukkige medewerkers Zie je het voor je? We willen allemaal gelukkige medewerkers. Het is natuurlijk veel leuker werken als iedereen met plezier zijn job doet.