Mediaonderzoek

Met media onderzoek bekijken we wat het bereik en effect is van jouw online en offline media (reclamecampagnes, posts, magazine, lookbook,…).

Media onderzoek kan zowel eenmalig als periodiek zijn. Zeker als je veel verschillende media inzet, is het goed om regelmatig een media onderzoek te doen.

Op deze manier zal je geen geld verspillen aan media die uiteindelijk niet goed blijkt te werken.

Media optimalisatie

Door mediaonderzoek achterhalen we wat goed en niet goed werkt. Zo bepalen we welke media optimalisatie nodig heeft. Elke organisatie is anders en beschikt over een verschillende set van ingezette kanalen. Met de (huidige) trends in het achterhoofd bepalen we hiervoor een strategie.

Tot slot zijn de resultaten uit mediaonderzoek ook interessant voor (potentiële) adverteerders. Aan de hand van mediabereiksonderzoek wordt het bereik per kanaal in kaart gebracht. Op die manier weet een organisatie wat ze kunnen vragen voor een promotie of reclame.

Wil je meer te weten te komen over het belang van een pretest bij reclameboodschappen? Ontdek het in volgend blogartikel.

Wil je aan de slag met de resultaten van je mediaonderzoek en wil je meer weten over een perfecte digitale media strategie op maat van jouw bedrijf? Check dan zeker onze andere website www.stairway.be.

Nog steeds niet overtuigd om aan mediaonderzoek te doen?

Met mediaonderzoek ontdek je…

  1. Wat het bereik van je kanaal is
  1. Wie je specifiek bereikt met je kanaal
  1. Waar er verbeteringen nodig zijn

Wist je tot slot dat?

82% van de bevolking in België op sociale media zit? Naast de traditionele media zoals televisie en radio is het een must om media onderzoek ook in te zetten voor sociale media kanalen.